آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 دژ هیور (به انگلیسی: Hever Castle)‏ نام یکی از قلعه‌های انگلستان در نزدیکی ادنبریج در کنت است که باغ زیبایی به سبک ایتالیایی دارد. گفته می‌شود که هنری هشتم، پادشاه انگلستان همراه با آن بولین، پیش از ازدواج با او به‌عنوان دومین همسرش در این دژ اقامت داشتند.


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیدژ هیور
[ ] [ 14:4 ] [ فردانگار ]

 

برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است. شاید ساکسون‌ها هم در این نقطه صاحب دژی بوده‌اند. بعد، ویلیام فاتح دستور ساختن یک برج سفید را داده‌است. که از قدیمی ترین قسمت‌های قلعه نظامی حاضر است. قسمت‌های مهم دیگر بنا هم، در زمان حکومت هنری سوم (۱۲۷۲-۱۲۱۶) ساخته شده‌اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدامها، قتل‌ها و شکنجههایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته‌است. بارها و بارها گزارش شده‌است که افراد مختلفی در دور و اطراف برج روح دیده‌اند. در یک نیمه شب زمستانی در سال ۱۹۵۷ یکی از نگهبانان از صدای برخورد یک شی به سقف از جا پرید. وقتی برای پیگیری و بررسی از اتاقک بیرون رفت موجودی سفیدرنگ و بی‌شکل را دید که بر روی برج قرار گرفته‌است. مدتی بعد آنها دریافتند که لیدی جین‌گری در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۵۵۴ درهمان محل سرش از بدنش جدا شد. شاید سرشناس‌ترین سکنه برج لندن روح آن بولین باشد. او یکی از همسران هنری هشتم بود که در سال ۱۵۳۶ در این برج سرش زیر گیوتین گذاشته شد. روح او در مواقع بی‌شماری دیده شده‌است گاهی سرش را در دست دارد و بر روی برج سبز یا در کلیسای سلطنتی برج قدم می‌زند. دیگر ارواح این برج، روح هنری ششم، توماس بکت و سر والتر رالی می‌باشند. 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیبرج لندنقلعه‌ تاریخی
[ ] [ 13:48 ] [ فردانگار ]

 

کالاماتا (به یونانی: Καλαμάτα)‏ نام شهری تاریخی در کرانه دریای مدیترانه و در جنوب کشور یونان است.

شهر کالاماتا در استان پلپونز واقع شده است.

کالاماتا را شهر درختان زیتون می‌نامند و زیتون کالاماتا در رستوران‌های کشورهای غربی محبوبیت دارد. عسل این شهر نیز معروف است.

دارا بودن فرودگاه، پایانهٔ راه‌آهن، بندرگاه بزرگ و پایانه اتوبوس باعث شده تا شهر کالاماتا مرکزی مواصلاتی برای منطقهٔ پیرامونی خود و بخشی از جنوب پلپونر به‌شمار می‌آید. در تابستان خط کشتی‌رانی به جزیره کرت نیز از کالاماتا برقرار است.

نام این شهر را برگرفته از واژه‌های «کالا اُماتا» یونانی دانسته‌اند که به معنی «چشمان زیبا» است. یک کلیسای بیزانسی، یک دژ مربوط به سدهٔ سیزده و یک موزهٔ باستان‌شناسی از نقاط دیدنی این شهرند. 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیکالاماتاشهر تاریخیکرانه دریای مدیترانهجنوب کشور یونان
[ ] [ 13:45 ] [ فردانگار ]

 

قلعهٔ سنت آنجلو یا کاستل سنت آنجلو (به ایتالیایی: Castel Sant'Angelo به معنای قلعهٔ فرشتهٔ مقدس)‏ که پیشتر با نام آرامگاه هادریان (به ایتالیایی: Mausoleo di Adriano)‏ شناخته می‌شد ساختمانی مدور و استوانه‌ای‌شکل واقع بر کرانهٔ رود تیبر در شمال غربی مرکز تاریخی شهر رم در ایتالیا است. این بنا نخست توسط هادریانوس، امپراتور روم به‌عنوان آرامگاهی برای او و خانواده‌اش ساخته‌شد اما بعدتر در طول تاریخ با انجام تغییراتی در آن به عنوان آرامگاهی برای چند امپراتور دیگر و خانواده‌هایشان، دژ، زندان و پناهگاهی برای پاپها و پادگانی برای نیروهای ناپلئونی نیز مورد استفاده قرار گرفت. این ساختمان امروزه تبدیل به موزه شده‌است. 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیقلعهقلعه سنت آنجلوکاستل سنت آنجلCastel Sant'Angeloآرامگاه هادریانایتالیا
ادامه مطلب
[ ] [ 13:38 ] [ فردانگار ]

 

 تيك ها حركات غيرطبيعي، ناگهاني، سريع و تكرار شونده اي هستند كه ممكن است افراد در مرحله اي از زندگي خود به آنها دچار شوند. تيك به فرم هاي گوناگون مانند پلك زدن پياپي، صاف كردن گلو، توليد صدايي خاص، شكلك درآوردن، بالا انداختن شانه ها، فين فين كردن و سرفه كردن ديده مي شود.
تيك در كودكان پنج تا 15 ساله (به ويژه پسران)، افراد وسواسي و افراد با بيش فعالي و نقص توجه شايع تر است. اگرچه مي توان تيك ها را به طور ارادي و براي مدتي كوتاه مهار كرد، ولي كنترل ارادي آنها به تلاش ذهني زيادي نياز داشته و باعث ايجاد اضطراب مي شود.
تيك ها با خستگي، اضطراب و استرس بروز كرده يا شديد مي شوند. در هنگام فعاليت هاي ارادي و تمركز ذهني كاهش مي يابند و در هنگام خواب از بين مي روند.
بيشتر بيماران نيازي به درمان دارويي ندارند. بايد عوامل آغازگر تيك شناخته شده و فرد از آنها اجتناب كند. درمان هاي دارويي در مواردي كه تيك باعث اختلال در انجام فعاليت هاي روزانه و فعاليت هاي شغلي، تحصيلي و اجتماعي فرد شده است به كار مي رود.
 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیتیک عصبیتیک
[ ] [ 13:18 ] [ فردانگار ]

مى گويند درجهان هم آدم خوشبين لازم است و هم آدم منفى گرا. به قولى آدم خوشبين هواپيما مى سازد و آدم بدبين چتر نجات اختراع مى كند. منتها معروف است كه بسيارى از ما ايرانى ها به خاطر تاريخ گذشته مان همه چيز را يا سفيد مى بينيم يا سياه. هنگامى كه شرايط بر وفق مرادمان نيست دنيا را سياه مى بينيم و تنها به منفى بافى مى پردازيم. اين درحالى است كه مطالعات اخير نشان داده منفى گرايى مسرى است و نظرات منفى ديگران بسيار بيشتر از نظرات مثبت آنها روى افراد تأثير مى گذارد. در نتيجه لحظاتى هست كه احساس مى كنيم دور و برمان پر ازامواج منفى است و ما در دنيايى از نااميدى غرق شده ايم. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیانسان منفی گرادید منفی
ادامه مطلب
[ ] [ 13:2 ] [ فردانگار ]

 


حدود 55 درصد سطح ايران را كوه فراگرفته و 45 درصد آن را جلگه ها و دشت هاي پهناور و درياچه ها و هامون ها (بیابان ها) و نمكزارهاي متعدد زيرپوشش قرار داده اند. كوه هاي ايران به چهار رشته شمالي، زاگرس، مركزي و باختری (شرقی) تقسيم مي شوند.

رشته شمالي يا البرز كه درازاي آن به 950 كيلومتر بالغ مي شود و مساحتي معادل 51500 كيلومتر مربع يا حدود سه درصد مساحت كشور را زير پوشش قرار داده است، بخشي از چين خوردگي هاي بزرگ آلپ و هيماليا است. اين رشته از استان اردبيل شروع شده و رو به شرق از جنوب درياي خزر مي گذرد و در شمال خراسان به كوه هاي شرقی ايران مي پيوندد. بلندترين نقطه ايران يعني كوه دماوند با بلندي 5671 متر در اين رشته جاي دارد. كوه هاي ديگري چون علم كوه (4650 متر)، سياهلان (4175 متر)، پالون گردن (4375 متر) و شاهوار (3945 متر) نيز در همين رشته قرار دارند.


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیرشته کوه های ایران
ادامه مطلب
[ ] [ 11:36 ] [ فردانگار ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 54 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ